Jern?

23. december 2007

Alder:
8 mdr.

Jern?

Hej

Min søn får mme, og har hidtil fået sit jernbehov opfyldt ved dette... Men efterhånden vil han ikke rigtig have mere mme. Han får tilbudt det 4 gange om dagen, men spiser max 50- 100 ml. dvs at der er dage, hvor han ikke de 400 ml.

Jeg har også prøvet, at tilbyde det færre gange, men samme resultat. Jeg har købt jerndråber, men jeg er lidt nervøs ved, at han måske får for meget jern? Han spiser gerne grønsager, og jeg er opmærksom på, at det er de "grønne" han ...

Annonce

... får flest af. Jeg giver ham ærtemos og eller avocado på rugbrød- er der også jern i dem?

Han er ikke synderlig vild med kød, men vi prøver til. Jeg har endnu ikke gvet ham jerndråberne, jeg prøver at få de 400 ml. i ham om dagen, men han har ikke lyst... han får vel ca. 250-350 ml. i døgnet. Det er dejligt lige for trygheden... Han får sødmælk i kop, og spiser også A38 m. frugt, så jeg tænker, at han får hans mælkebehov opfyldt?

På forhånd tak- glædelig jul og godt nytår

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os